vrijdag 9 juli 2010

Nooit zoveel bekend volk in Vlaamse film

U moet er eens op letten wanneer u het voorfilmpje van Jan Verheyens nieuwe film Zot van A bekijkt: de trailer die sinds gisteren in de bioscoop loopt, bulkt van de bekende acteurs en actrices.
'Klopt', zegt Jan Verheyen. 'Dit moet een record zijn. Ik kan me geen enkele andere Vlaamse film voor de geest halen die ooit met zoveel bekend volk uitpakte. Om te beginnen heb ik al een grote cast gezien het verhaal rond vijf koppels draait, maar in totaal kom ik uit op 43 sprekende rollen waarvan er zeker 35 bekende Vlaamse topacteurs zijn.'

'Voor mijn hoofdrollen heb ik hoofdzakelijk steracteurs aangezocht, maar ook de kleine rolletjes worden ingevuld door mensen met een hoog bekendheidsgehalte. Ik had kunnen kiezen voor edelfiguranten waarmee je dan achteraf misschien niet helemaal tevreden bent. Daarom heb ik bekende mensen gevraagd én gekregen. Dat een stuk van de film in de mediawereld speelt, helpt natuurlijk. Daar lopen van nature veel BV's rond.'

In Zot van A, de remake van de Nederlandse succesfilm Alles is liefde, ziet u onder anderen Veerle Baetens, Koen De Graeve, Kevin Janssens, Mathias Sercu, Barbara Sarafian, Joke Devynck, Jan Van Looveren, Kurt Rogiers, Tania Kloek, Michel Van Dousselaere, Mike Verdrengh, Herwig Ilegems, Sven De Ridder, Jaak Van Assche, Axel Daeseleire, Warre Borgmans en Mathijs Scheepers.

'En dat zijn ze lang nog niet allemaal. We houden bij wijze van verrassing nog enkele mooie namen achter de hand. Jaak Van Assche is zo iemand, maar die is nu toch al de trailer binnengeslopen.'

'Dit toont ook hoe rijk het aanbod aan talent in Vlaanderen wel is. Want natuurlijk zit niet iederéén in mijn film. Meer zelfs, voor elk personage kon ik kiezen uit een drietal acteurs die de rol ook graag wilden spelen.' (jdr)


Geen opmerkingen: